Juryen for Danish Design Award har besluttet at shortliste Klimatorium-udstillingen Climate Challenge i kategorien ”Message Understood”.
Både hos Danmarks internationale klimacenter og leverandøren Playground Marketing er glæden naturligvis stor.
”Danmarks internationale klimacenter arbejder på mange planer for at få klima-budskaber ud. Vi arbejder med små og mellemstore virksomheder, forskere og myndigheder i ind – og udland. Og altså også med udstillingen, hvor ung som gammel kan blive klogere på klima-spørgsmål,” siger direktør Lars Holmegaard fra Klimatorium.
Hele håndteringen af vandmasser og hvordan menneskers adfærd påvirker klimaet og dermed vand er én del af udstillingen i Klimatorium.
Hos Playground Marketing forklarer partner Morten Rye Fryland tanken bag Climate Challenge-udstillingen.
”Med Climate Challenge giver vi de besøgende muligheden for at gå igennem et indendørs regnvejr. Men regnen stopper præcis der hvor gæsten er – så de kan gå tørskoet igennem regnbygen og tænker over sammenspillet mellem menneske og vand. Sensorer sidder i luftet og klimavenlig belægning i bunden samler vandet op igen,” siger Morten Fryland.
Budskabet er, at vi mennesker – via vores adfærd – rent faktisk kan påvirke klimaet.
Til maj uddeles de endelig priser hos Danish Design Award.
I 2020 blev Klimatorium kåret til årets byggeri og både indenfor i bygningen og udenfor findes diverse udstillingselementer, der skal informere om klimaet.
Læs mere her: https://klimatorium.dk/klima-uden-graenser/
For yderligere oplysninger:
Direktør, Lars Holmegaard, Klimatorium
Telefon: 40483008
Partner, Morten Fryland, Playground Marketing
Telefon: 20 97 32 36
Vedhæftede billeder til fri afbenyttelse.
Seneste kommentarer