Juryen for Danish Design Award har besluttet at shortliste Klimatorium-udstillingen Climate Challenge i kategorien ”Message Understood”.

Både hos Danmarks internationale klimacenter og leverandøren Playground Marketing er glæden naturligvis stor.

”Danmarks internationale klimacenter arbejder på mange planer for at få klima-budskaber ud. Vi arbejder med små og mellemstore virksomheder, forskere og myndigheder i ind – og udland. Og altså også med udstillingen, hvor ung som gammel kan blive klogere på klima-spørgsmål,” siger direktør Lars Holmegaard fra Klimatorium.

Hele håndteringen af vandmasser og hvordan menneskers adfærd påvirker klimaet og dermed vand er én del af udstillingen i Klimatorium.

Hos Playground Marketing forklarer partner Morten Rye Fryland tanken bag Climate Challenge-udstillingen.

”Med Climate Challenge giver vi de besøgende muligheden for at gå igennem et indendørs regnvejr. Men regnen stopper præcis der hvor gæsten er – så de kan gå tørskoet igennem regnbygen og tænker over sammenspillet mellem menneske og vand. Sensorer sidder i luftet og klimavenlig belægning i bunden samler vandet op igen,” siger Morten Fryland.

Climate Challenge i udstillingen “Klima uden grænser” i Klimatorium

Budskabet er, at vi mennesker – via vores adfærd – rent faktisk kan påvirke klimaet.

Til maj uddeles de endelig priser hos Danish Design Award.

I 2020 blev Klimatorium kåret til årets byggeri og både indenfor i bygningen og udenfor findes diverse udstillingselementer, der skal informere om klimaet.

Læs mere her: https://klimatorium.dk/klima-uden-graenser/

 

 

 

For yderligere oplysninger:

Direktør, Lars Holmegaard, Klimatorium

Telefon: 40483008

 

Partner, Morten Fryland, Playground Marketing

Telefon: 20 97 32 36

Vedhæftede billeder til fri afbenyttelse.

 

 

 

 

 

da_DK
X